• Varumärkesjustering

    Varumärkesjustering

Varumärkesjustering och förnyad visuell identitet

Vi fortsätter resan mot en förnyad identitet. Som marknadsledare vill vi stärka vår position och få synergier genom ökad synlighet under ett varumärke. Dessutom vill vi förtydliga och underlätta för slutkunden. Det innebär att vi lägger produktvarumärkena 3N och Skal-man till historien och blir enade under ett Aviko. Ett gemensamt produktvarumärke för såväl färskt råskalat som för fryst och kylt. Vårt holländska sortiment Aviko Fryst och Kylt kompletterar Aviko Färskt och vi får en gemensam kvalitetsstämpel. 


3N Potatis byter namn till Aviko Svensk Potatis

Skal-Mans Potatis byter till Aviko Svensk Potatis Vac

Vad betyder detta för mig som kund?

  • Förändringen påverkar inte sortiment eller artikelnummer
  • Fortsatt samma höga service, produktkvalitet och höga expertis inom potatis, rotfrukter och lök
  • Samma kontaktpersoner som tidigare – order och fakturering förblir som det är idag
  • Avikos nordiska huvudkontor och fabriken 3N Produkter AB ligger fortsatt kvar på Långeberga i Helsingborg
  • Produktvarumärkerna 3N och Skal-Mans blir Aviko

Vi kommer även fortsättningsvis att leverera hela vårt breda sortiment med samma kvalitet i produkt, service, omtanke och inspiration. Förändringen är att du kommer att mötas av varumärket Aviko som avsändare på förpackningar och i kommunikation, medan bolaget 3N Produkter AB är avsändaren vid order, avtal och inköp. 

Vi kommer successivt att uppdatera olika databaser.

 

Aviko - Ny visuell identitet

 

Skalat & skuret i ny kostym 

Aviko Färskt är skalat & skuret på Långeberga i sköna Helsingborg. Potatis, lök och rotfrukter av noggrant utvalda, till största delen svenska råvaror, för professionella kockar i Nordens kök. Du har tidigare mött oss under namnen 3N och Skal-Mans.

En färgskala i dova toner kommunicerar det lokala jordnära svenska Aviko Färskt. Färgerna på påsarna för ovaccad Aviko Potatis (tidigare 3N) förblir blå och Aviko Potatis vac (tidigare Skal-Mans vaccade potatis), förblir gröna för igenkänning.

Aviko - Ny visuell identitet

Nya förpackningar rullar ut

En stor del av produkterna i vårt breda sortiment Aviko Färskt kommer i nydesignade, omprofilerade påsar, i takt med att det gamla emballaget tar slut. I maj levereras skuren lök i nydesignad påse, under sommaren kommer morötter och andra hela rotfrukter att få nya påsar. Under sensommaren är det Aviko svensk potatis (tidigare 3N) som kommer i nya Aviko-påsar och i slutet av året beräknar vi att Aviko svensk potatis vac (tidigare Skal-mans) kommer med ny design.